دانلود کاتالوگ

دستگاه ضخامت سنج التراسونیک Sonowall 70

   A-Scan / B-Scan Thickness Gauge SONOWALL 70

    

دستگاه ضخامت سنج فلزات التراسونیک مدل Sonowall 70 یک دستگاه ضخامت سنج فلز معمولی نیست. این دستگاه قابلیت تبدیل به یک عیب‌یاب با تمامی امکانات را دارا می‌باشد.

در صنایع گوناگون پس از شروع سرویس یا فرآیندها، تجهیزات بسیاری (کوره ها، خطوط لوله، مخازن و ...) به مرور زمان دچار سایش، فرسایش، خوردگی در جداره‌ها می‌شوند یا تحت سرویس به دلیل تنش‌های احتمالی، ضربات وارده و ... در قطعات فلزی عیوب و ناپیوستگی‌هایی مانند ترک و ... ایجاد می‌شود. شناسایی این عیوب و محاسبه موقعیت، شکل و ابعاد آن‌ها و کنترل کاهش ضخامت جداره‌ها جزو دغدغه‌های اصلی بازرسین فنی می‌باشد. دستگاهSONOWALL 70  در تمامی این موارد با سرعت و دقت بالا می‌تواند با اطمینان پذیری نتایج لازم را در اختیار بازرسین و مدیران صنایع بگذارد.

دستگاه ضخامت سنجی التراسونیک

از مشخصه‌های چشمگیر دستگاه آلتراسونیک می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

»کنترل بر روی پارامتر های خاص و کلیدی جهت دریافت A-Scan بهتر:

امکان تنظیم ولتاژ پالس ارسالی، طول پالس و میانگین گیری اکوهای اصلی متوالی (Averaging) از جمله این موارد است. بسیاری از دستگاه‌های ضخامت سنج با ولتاژ ثابت (بین 100 تا 200 ولت) کار می‌کنند اما دستگاه آلتراسونیک SONOWALL 70 امکان انتخاب ولتاژ را از 50 الی 400 ولت به صورت دستی می‌دهد. این افزایش ولتاژ سبب می‌شود تا بدون نیاز به افزایش گین (و متعاقباً افزایش نویز) ارتفاع اکوهای مربوط به دیواره پشتی (یا بازتاب دهنده مربوط به عیب) افزایش یابد. در سایر دستگاه‌ها با افزایش گین و به دنبال آن افزایش نویز، تفکیک اکوهای دیواره پشتی از نویز مشکل و در برخی موارد غیر ممکن می‌شود.

 »نمایش گرافیکی برش مقطع بر مبنای زمان یا بی اسکن (B-Scan) :

در مواردی که کاهش یا ضخامت مقطع به صورت نسبی یا مشخص کردن محدوده‌ای از خوردگی شدید مد نظر باشد می‌توان از این قابلیت استفاده کرد. بی اسکن نمایش داده شده بر مبنای زمان است (Time Based) و می‌توان مدت کل زمان اسکن و فواصل زمانی بین ثبت هر خوانده را انتخاب کرد. کاهش این زمان آپدیت نمایش اسکن را سریعتر و کاهش آن، آپدیت آنرا کندتر می‌کند. سرعت حرکت دست اپراتور نیز ار پارامترهای مهم است و در صورتی که سرعت دست بالا و زمان آپدیت بی اسکن کم باشد امکان نادیده گرفتن عیوبی مثل پیت و خوردگی‌های موضعی کوچک وجود دارد.

 جهت دانلود کاتالوگ  Sonowall 70 کلیک نمایید.
لینک دانلود کاتالوگ محصول دستگاه ضخامت سنج التراسونیک Sonowall 70


»پشتیبانی از پراب‌های مختلف و تولید شده توسط سایر تولید کنندگان (عدم انحصار در تهیه پراب):

 بسیاری از دستگاه‌های التراسونیک موجود در بازار فقط با پراب‌های تولید شده توسط سازنده قابل استفاده هستند و این موضوع در دراز مدت هزینه‌های مصرف کننده را بالا می‌برد. در بسیاری از صنایع پراب‌های التراسونیک مختلفی از قبل موجود است که در صورت صحت و سلامت عملکرد با وارد کردن اطلاعات آن در منوی پراب‌های دستگاه ضخامت سنج SONOWALL 70 می‌توان از تمامی آن‌ها استفاده کرد و الزامی به تهیه پراب‌های ساخت شرکت سونوتک برای استفاده از دستگاه نیست. کانکشن‌های دستگاه نیز از نوع LEMO 0 بوده که سازگار با بسیاری از کابل‌های پراب‌های التراسونیک رایج می‌باشد. مناسب بودن پراب انتخاب شده جهت ضخامت سنجی یا عیب‌یابی در هر تست بسیار مهم است و آزادی در انتخاب نوع پراب یک امتیاز مهم به شمار می‌رود.




»
دارای نرم افزار پیشرفته خوردگی

نرم افزار پایش خوردگی سونوگرید نیز یک ابزار قدرتمند جهت ثبت و پایش داده‌های ثبت شده است تا بتوان در دراز مدت وضعیت خوردگی و کاهش ضخامت جداره‌ها را تحلیل و نرخ خوردگی یا سایر اطلاعات را همواره در اختیار داشت. در این نرم افزار با تعیین برنامه و الگوریتم ضخامت سنجی می‌توان فایل‌های متناسب با برنامه ضخامت سنجی قطعات تهیه کرده و در بازرسی‌های دوره‌ای از آن‌های استفاده کرد. فایل‌های ایجاد شده قابلیت بازخوانی و مقایسه با نتایج آخرین ضخامت سنجی را دارند.

»قابلیت شناسایی خودکار و کالیبراسیون اتوماتیک پراب‌ها

با استفاده از پراب‌های سری SONO-ID ساخت شرکت SONOTEC آلمان، می‌توان با فشردن پلاک پراب به قسمت مشخص شده در بالای دستگاه، پراب و تنظیمات مربوطه را به صورت اتوماتیک انتخاب کرد. هم چنین در صورت موجود لیستی از تنظیمات موجود امکان انتخاب و لود شدن سریع آن نیز وجود دارد.